Educatia pentu toti si pentru fiecare – Studiu UNICEF, ISE si RENINCO

UNICEF Romania, Institutul de Stiintele Educatiei si Asociatia RENINCO Romania au publicat studiul “Educatia pentu toti si pentru fiecare. Accesul si participarea la educatie a copiilor cu dizabilitati si/ sau CES din scolile participante la Campania UNICEF Hai la scoala! “.

Conform studiului publicat, principalele aspecte supuse investigatiei au vizat monitorizarea accesului copiilor cu dizabilitati si/sau CES in sistemul educational si participarea acestora la educatie in invatamantul prescolar, primar si gimnazial de masa. De asemenea, cercetarea a analizat serviciile si resursele existente la nivelul scolilor alocate activitatilor de sprijin pentru aceasta categorie de copii si diferite aspecte legate de curriculum.

Cerectarea atragea atentia asupra faptului ca “analiza serviciilor si a resurselor pe care scolile de masa le alocă in prezent copiilor cu dizabilitati şi/sau CES evidentiaza nevoi urgente de interventie. Din perspectiva resurselor umane, datele de cercetare arata ca, la nivelul intregului sistem de invatamant, exista bariere legate de calitatea formării initiale si a formarii continue a profesorilor, care nu pun accent pe pregătirea acestora pentru abordări didactice incluzive.”

Astfel, desi este o tema general acceptata, implementarea educatiei incluzive intampina greutati semnificative la nivelul sistemelor de invatamant, date fiind varietatea mediilor de invatare, a contextelor sociale si a resurselor disponibile, a experientelor în dezvoltarea programelor de invatare incluziva. (UNICEF, 2015, p. 10)

Va invitam sa parcurgeti integral studiul, unde veti gasi numeroase date relevante privind situatia actuala a educatiei incluzive dar si eficienta interna a invatamantului special. Puteti descarca integral articolul de aici.

 

Posted on: October 13, 2016, by : admin

Leave a Reply